Chyba

Legenda

Partneři

Jak se zapojit?

Co je SKIMAPA?

Co je SKIMAPA?

Skimapa je běžkařský portál sdružující veškeré dostupné informace o stavu běžeckých tratí.

Na jednom místě uvidíte, kde je právě upraveno, kde se úprava plánuje a jak se kde jezdí ostatním běžkařům.

Skimapu provozuje společnost Capsa.cz, s.r.o.

Jak se zapojit?

Upravovatelé

Chtěli byste zobrazovat data o úpravě i z vaší oblasti? Vůbec nezáleží na tom jakým způsobem data o úpravě získáváte - sdružujeme data ze všech možných zdrojů. Pokud data o úpravě nesbíráte, nabízíme přímo k tomuto účelu vyvinutou aplikaci pro chytrý mobilní telefon. Ozvěte se nám a zapojíme i Vaší oblast.

Běžkaři

Víte-li, že je někde upraveno a u nás tato informace chybí? Napište nám nebo na portál kamzasnehem.cz, jejichž příspěvky také zobrazujeme.

Kontakt

Martin Votrubec projektový manažer

Aktuality z portálu Kam za sněhem

Karel (24.4.2017 14:13)
Pro Honzíka, ještě bych k tomu dodal, že by ten majitel mohl vytvořit osvětu mezi pěšími, aby používali žlutou turistickou značku z Míseček na Vrbatovo návrší a pak po červené, aby nedošlo ke střetům s lyžaři. Je to také na Labskou mnohem blíž.
Honzík (24.4.2017 08:03)
jinak nevím, jak se situace zlepšilo, ale dojezd na Horních Mísečkách už stál za houby, protože vypluhovaný asfalt už absorboval hodně slunečního zářezní, a tak je velmi teplý a sníh z něj rychle odtává. Poslední km bylo nutné běžky sundat, páč občas to bylo o sedření skluznice. Plus jsem ocenil posyp kamennou drtí, který tam byl v prosinci aplikován. Zřejmě na uvítanou všem lyžařům. a který teď pod tenkou vrstvou sněhu opět funguje.
Honzík (24.4.2017 07:59)
Milá anonymko, prskáme proto, že cestu vypluhovali v době, kdy bylo teplotně nadnormální počasí a zničila se tak poslední cesta v Krkonoších, která byla obstojně na běžky. To, že počasí je nyní teplotně mimořádně podnormální a cesta na Labskou se znovu zafoukala, je jen souhra šťastných náhod. A divím se panu podnikateli. V každém rozhovoru s úspěšnými podnikateli (jako třeba sir Richard Branson) se dočteme, že základním úspěchem podnikání je přeměnit nevýhodu ve výhodu. A mít něco, co konkurence nemá. Takže kdyby pan majitel Labské boudy uvažoval podnikatelsky, nechal protáhnout silnici s jednou stopou na klasikub a zbytek manžestr na bruslení. Propagoval by to obrovské komunitě běžkařů sloganem: Poslední místo v ČR na skate i klasiku. Tak neváhejte a přijeďte. Labská se na vás těší....Spálilo by se x krát méně nafty, ušetřily by se hodiny práce rolbařů a navíc by ta práce=upravení měla smysl pro širokou veřejnost a ne pro jednoho podnikatele. Jenže tím by pan majitel nemohl světu ukázat svou nabubřelost a arogantnost.
Anonymous (23.4.2017 18:23)
Zdravim vsechny mile bezkare, opravdu jsem se pobavila pri tom, kdyz jsem chtela zjistit stav snehu na hrebenech. Mili zlati, v sobotu jsem byla na bezkach a bylo to prima. Snehu vsude hromady. Ale ted mi hlavou vrta, kde jste byli vsichni vy, kdo si stezujete, ze Labska prohrnula cestu?! Snehu jsou vsude kopy a je to super. Takze nechapu proc sedite doma u pocitace prskate, ze nekdo prohrnul cestu a kdyz mate moznost, tak je na hrebenech 98% lidi pesky?! Tohle opravdu nema logiku. Zamyslete se nas sebou. Hezky den
Jana (23.4.2017 12:02)
Špindlerovka-Luční-Bufet-Pláně. Ze Špinlerovky cca 2 km pěšky. Pak se dalo jet mezi smršky. Kolem Luční souvislá pěkné vrstva sněhu.Přes Výrovku, Bufet až nad Klínovky pěkné. Jeden úsek bez sněhu, jinak okolo Plání souvislý sníh. Sjezd po modré a dále pěšky po Hromovce. Pěkné svezení celkově.
Pavel (22.4.2017 20:30)
Z Horních Míseček po sjezdovce na Mědvědín, po hřebenu na Vrbatovu a na Labskou (sníh souvisle), spodní cestou na Martinovku (sníh skoro k Martinovce souvisle, ale vykukují šutry) a pak po hřebeni na Tvarožník (občasné přenášení), Voseckou, Labskou louku, Vrbatovu a po silnici dolů na Mísečky. Poslední 1 km pěsky. Labská pláň zatím bez kazu, hřeben se už na běžky skoro nevyplatí. Sluneční brýle a větrovka.
Luděk (21.4.2017 17:07)
odpověď pro Karla, vloženo 20.4.2017 9:54-------------------------Nu děkuji že jste mě zařadil mezi miliardáře,zřejmě jste se trefil do černého takže gratuluji a ještě jednou děkuji,jinak jsem byl,jsem a budu strážcem vysílače...Jinak o té disciplinovanosti běžkařů a pěšáků je to zhruba 1 a 1 poněvadž jistě víte že na magistrále Mísečky-Vrbatka-Odbočka pramen Labe se stopa pro běžkaře formou(modulem)nerazí poněvadž jde o cestu která je jiného určení,nicméně není mi známo kde by Krnap přišel k vlastnictví asfaltky Vrbatka-Labská,ale opravdu to nevím tak to nebudu komentovat...No že pěšáci rozdupou stopy tak to bude asi tím že na této trase Mísečky-Vrbatka-Labská žádná oficiální stopa není ražena a ražena nebude v dohledné době(Výjímkou je magistrála Harrachov-Vosecká-Labská louka-Růženčina zahrádka s přerušením U 4 pánů )kde stopu razí Skiareál Harrachov ale není to pravidelně.No tam kde se stopa razí modulem tak ji většina pěšáků respektuje a zásadně po ní nedupe,v mém případě stopu též přeskočím a nevšímám si ji když jdu pěšky...Dále píšete že pěšáci nerespektují že je na horách sníh,že se pletou do dráhy a jiné a můj názor je ten že běžkaři zapomínají že je třeba nyní jaro a že si dělají nároky na sníh na úkor horských chat a to opravdu nejde přeci,podnikání v těchto končinách je opravdu velmi náročné a každý by si to měl vyzkoušet a pochopil by že asfaltová cesta by měla být od toho aby sloužila k původním účelům ke kterým byla postavena a né aby se každý rok opakovali nesmyslné hádky o vyhrnutí je to jak u blbečků na dvorečku přece a stále dokola,kdyby to záleželo na mě tak je cesta vyhrnutá a vyfrézovaná celý rok a běžkař b měl též svojí trať kde by mohl jezdit do aleluja...mimochodem by silnice měla dostat nový povrch letos po odtátí sněhu tak proč nepožádáte Krnap aby Vám povolil vybudovat o jeden byť úzký pruh navíc který by jste si sami upravovali v zimě a bylo by po věčném sporu který je založen na udávání,žalování a jiných podvratných činnostech ze strany nespokojených lyžařů-běžkařů.Bylo by na místě vžít se do role hřebenových boudařů a uvědomit si jak dlouhá cesta je než dostanete třeba pivko,polévku a jiné věci,to už nikdo nevidí že než přijede zásobování (dolu pod hory)tak boudař čeká třeba 2 hodiny oblečen poněvadž nikdy neví kdy a v kolik přesně zásoby dorazí ale to už jsme zase úplně někde jinde-nejednou jsem viděl že turista ať pěší tak běžkař přijede,nejprv všechno zkritizuje,blbě radí,ožere si hubu,pobleje sníh,zase zkritizuje,pak vystřízliví a spokojený odjíždí směr domov a nahoře práce přitom nikdy neustává,maká se celé dny,svátky,bez přestání a tak to je stále dokola vážený pane...
Kuba (20.4.2017 23:13)
Ahoj, nezná prosím někdo aktuální situaci na trase Horní Mísečky - Vrbatka - Labská? Je to sjízdné alespoň na kameňačkách nebo to nemá již vůbec smysl? Případně trasa Špindlerovka - Luční - Výrovka - Na Rozcestí - Pláně - po sjezdovce do Špindlu? Děkuji, rád bych ještě zítra nebo v sobotu vyrazil.
Pavel (20.4.2017 16:33)
Dnes ráno z Jizerky-Mořiny Promenádní ke kiosku a zpět. 50 % bez sněhu, 50% pěkný svezení na novým sněhu s podkladem. Lepší je ta půlka blíž ke kiosku (vysoký les=stín). Tam kde nebyl podklad, nový sníh dnes roztál. Nikde ani noha, na parkovišti sami. Pěkný konec sezóny.
Karel (20.4.2017 09:54)
Luďku, je zajímavé, že ač jste majitelem obrovské firmy (píšete "mému podniku") s takřka monopolním podnikáním a pravděpodobně tedy miliardář, máte zásadní problém s chápáním textu. Skutečností je, že na pluhování potřebuje Labská povolení KRNAPu, to je neoddiskutovatelný fakt a to povolení neměli, to je informace z KRNAPu. Cesta vede 1. zónou a velkou část cesty KRNAP také vlastní (Od Vrbatovy b. k Labské). Vosecká je sice menší, ale zásobuje bez protažení, jde to, jen se musí chtít... Že občas dochází ke kolizím mezi lyžaři a neukázněnými pěšáky se vůbec nedivím. Lidé nedokáží pochopit, že je na horách sníh a že se lyžuje a rozdupou stopy, plochu na bruslení a ještě se nesmyslně pletou, místo aby alespoň šli po jedné straně. Na sněhu rozdupaném od pěšáků a následně zmrzlém se skutečně lyžuje špatně.
Lanča (19.4.2017 20:13)
Ahoj, upřesňuju informaci z pondělka, úsek Mořina-Rozmezí cca 80% má něco kolem 20 cm základ, zbytek vytátá místa, v pondělí 3cm prašanu, ale šel dolů. Teď podle kamery zase připadlo, takže to bude zhruba stejné. Záleží co čekáš: sport to není, turistika pěkná, rozhodně klasikou, lyže škvárovky. Uprostřed to bylo dost rozdupané, na skate zapomeň (i když podle stop byli tací). Vytátá místa jsem s opatrností projel nebo objel lpo trávě bokem, nicméně teď už může víc přenášení. Já jsem lyže prakticky nesundal, dal jsem 25 km, ale za 4h, čili pomalu. Mě to za to stálo.
Jirka (19.4.2017 16:53)
Zdravím, jen doplňuji o plužení, že krátký úsek cesty u Labské směr Zlaté návrší lze vidět z webkamery ČHMÚ - http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/kam/prohlizec.html?cam=labskabouda
Igor (19.4.2017 15:26)
Podle kamer vypáda, že na Pláních neco rolbovali
Igor (19.4.2017 15:24)
Zdravím, jak to vidíte o víkendu? Myslíte, že to bude na bežky?
Hanka (19.4.2017 14:28)
Ano, Luďku, hezky jste se nám tu vychválil, jak jste pro nás nepostradatelný, zatímco někteří běžkaři umí podle Vás jen sračky a měli by se dát vyšetřit. Také nám tu neopomenete najednou sdělit, že oblíbené místečko běžkařů je Váš soukromý majetek a tudíž si sním budete dělat, co chcete. Kdo s tím nesouhlasí, je nenormální. Opravdu nechápu, proč píšete na tyto stránky, tyhle jsou totiž pro běžkaře, aby si mohli předávat informace a dopřát si radost na sněhu.
Jirka (19.4.2017 11:33)
Ahoj, nemá někdo přehled o tom, jak to vypadá na Magistrále? Zda by to ještě jednou stálo za to? :) Díky za info
Petr (19.4.2017 08:39)
Tak jsem zjištoval některé informace o pluhovaní cesty na Labskou boudu. KRNAP může prověřit, zda při tom nepoškodili nějak přírodu, ale jinak je na ně více méně krátký i kdyby to chtěl nějak víc řešit. Tedy snad jen můžeme apelovat na Labskou boudu, aby aspon ze slušnosti dali vědět, když cestu propluhují. Býva to poslední místo v Krkonoších (možná ČR), kde bývá poslední sníh. My ale bohužel ani nevíme, zda tam můžeme vyrazit, či nikoliv, protože nevíme, zda je to vypluhované. Nevíme, zda si vzít lyže, nebo už kolo. Myslím, že v době internetu (FB apod.) by nás Labská b. mohla tedy informovat, at víme. Já je o to požádám a možná by bylo dobré, kdybych nebyl sám.....Ahoj :o)
Petr (18.4.2017 22:58)
Ahoj. Asi by jsme na takového člověka jako je Luděk neměli vůbec reagovat. Opravdu to je to škoda slov. Nebudu mluvit o tom, že píše, že jsou lidi agresivní, že se napadají apod. a pak je jeho psaní nejméně slušné. Ale dobrá, ted fakta. Letos občas Labská b. upravovala asi. Ale rozhodně se na to nedalo letos spolehnout a ty roky nazpátek neupravovala, jen to rolba poničila pásama, nezatahla za sebou a nebo pluhovali. Tedy Luděk fakta vubec nezná. Nevim zda vždy, tedy i na jaře, ale na pluhovaní skutečně potřebují povolení a např. minule Vánoce, kdy vypluhovali poslední sníh v ČR, tak toto povolení neměli. Sam jsem se informoval na KRNAPu. Tedy přátelé, měl bych návrh. Pláčeme dobře, ale na špatném hrobě. Tady se nic nevyřeší, je třeba to řešit jinak. Např., psát dotazy přímo na KRNAP. Já tam psal o těch předlonských Vánocích a nyní napíši asi znova. Když se nám něco nelíbí, je třeba to řešit. Zrovna tak jsem psal na obecní uřad Špindlu, protože si hrajou na světové středisko, v propagačních materialech a vsude uvádějí, jak skvěle se upravuji stopy a pak treba na Plán a okolí (kde je navíc nahoře cedule: BĚŽKAŘSKÝ RÁJ) neprojela rolba za první měsíc a půl zimy ani jednou. Pak parkrat v unoru a pak zase už nejezdila. Informovanost o úpravě kolem Špindlu nulová. Na stránkách ski-arealu informace neaktualizované. Když trate projedou, tak to napíšou po týdnu. Když je obleva a uz ani není sníh, tak píšou upraveno. Špindl je prostě ostuda. Tedy je třeba se ozvat a né si tady poplakávat. I když uznávám, ono se stejně nic nezmění v Krkonoších, tady si běžkařů nikdo neváží... A když se už něco upraví, tak to boudaři a ostatní zase poničí skůtrama.... Škoda mluvit
Luděk (18.4.2017 22:34)
(Odpověď na dotaz uživatele Martin z 16.4.: ad Luděk: aha, takže každý, kdo na to má jiný názor, než Luděk je nerozumný a nenormální a měl by se dát vyšetřit... Luděk evidentně spolkl všechnu moudrost a tak nám tu nechal kousek Šalamounova hovna, které předevčírem sežral)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------Dobrý večer,odpovím na tento příspěvek psaný ze zoufalství...Spolkl jsem více než jen všechnu moudrost poněvadž proto na Vás nezbyla žádná a voooo tom tooo jeee....Více Vás nebudu již Martine komentovat poněvadž dáme Já i Vy ze slušnosti přednost a prostor všem SLUŠNÝM běžkařům i pěšákům kterým tato stránka patří což nikdo zde ze všech vzdělaných nezaregistroval,a navíc tato stránka není lampárna takže asi tak,letím za Šalamounem pro kousek toho hovínka a třeba tam bude diamant z dolů krále Šalamouna ale nedělím se ani náhodou,jsem skrbla a přeji SPORTU ZDAR!ZDAR!ZDAR!
Luděk (18.4.2017 22:18)
Odpověď pro Petra, vloženo 16.4.2017 0:20...)Přeji příjemný večer Petře,ono kdyby jste byl v oblasti častěji tak sám zjistíte že jakmile sníh po zimě povolil tak se všichni bez ohledu na věk propadali na zmíněné komunikaci do hluboké kaše která v noci zmrzla a s rozbřeskem okamžitě povolí,jinak jestli je Vám známo tak za mohylou již sníh nebyl vůbec žádný a na několika set metrech byl již v celé šíři asfalt a mimochodem jsem byl svědkem že i dobrý lyžař v té břečce neubrzdil a vjel do pěšáků a jiné...Jinak bych se rád zeptal proč zde nezmíníte že několikrát se zmíněnou počasím rozbředlou trať pokusila rolba v podvečer utáhnout a zmanšestrovat?Nejde to zkrátka do nekonečna což Vám jistě nikdo nemusí vysvětlovat poněvadž jste jistě vzdělaný a bystrý občan kterému nic neunikne...
Luděk (18.4.2017 21:55)
Odpověď Hance, vloženo 16.4.2017 20:59)Dobrý večer Hanko,no se mnou to je totiž tak,aby jste se vyhnula mému podniku tak by jste musela vypnout televizi,mobil a rádiopřijímač...posílám televizní,datový i audio signál téměř 2 milionům spokojených zákazníků,takže odhlásit na poště v PL.položku poplatek za Televizi,rádio,zahodit mobil a máte mě navždy z krku...
Luděk (18.4.2017 21:46)
Odpověď Honzíkovi z 18.4.2017 9:02.....Přeji hezký večer,no máte tedy poněkud zcestné informace poněvadž Velikonoce byli super,dokonce Velikonoční návštěvníci hor pochopili že je JARO a jak z Polské strany,tak od Vosecké tak z Míseček tak od Špindlerovky přišli shodně odhaduji v 80 procentech v POHORKOVÉ obuvi a zbytek SKIALPY a zmíněné BĚŽKY...Inu nejste přeci žádný zoufalec,hlavu vzhůru sněhu je stále dost,dejte e-mail a pošlu fotografie.Jinak Vám též VŠEM gratuluji poněvadž dnes sněží a běžky čekají ...
Luděk (18.4.2017 21:18)
Info ze dne 13.4.Karel, vloženo 18.4.2017 11:03 Luďku, je vidět, že buď nemáte patřičné informace, nebo záměrně lžete. Klíčové je totiž také to, že k pluhování potřebuje Labská bouda souhlas KRNAPu a ten majitelé Labské neměli. Strážci KRNAPu v nejbližší době vše prověří a budou vyvozeny důsledky. Bylo by vhodné se chovat slušně, podle všeho lze uvést jako příklad Voseckou boudu. Tam nic vypluhovaného doposud není.----------Zdravím Karle,Vy také žádáte obecní či Městský úřad zda si můžete Na jaře odhrnout sníh?Jinak o Vosecké nemám info ohledně nutného zásobování a navíc je nyní mimosezona ale Labská jede 365 dní v roce a to je markantní rozdíl nemyslíte?
Jiri Pecinkav (18.4.2017 20:39)
zmrzly rychly tvrdy teren zapadaly stopy novym mokrym snehem navecer se snih zmenil na dest
Ivan (18.4.2017 15:06)
Souhlasím, chování paní provozovatelky Labské boudy je opět nehorázné. Stejně, jako minulý rok nechala vypluhovat cestu. Nechápu proč nám běžkařům takto škodí a jak je to možné, že jí to opakovaně prochází.
Karel (18.4.2017 11:03)
Luďku, je vidět, že buď nemáte patřičné informace, nebo záměrně lžete. Klíčové je totiž také to, že k pluhování potřebuje Labská bouda souhlas KRNAPu a ten majitelé Labské neměli. Strážci KRNAPu v nejbližší době vše prověří a budou vyvozeny důsledky. Bylo by vhodné se chovat slušně, podle všeho lze uvést jako příklad Voseckou boudu. Tam nic vypluhovaného doposud není.
Pluhař Radek (18.4.2017 10:06)
bylo to dobré, dobře namazáno, dolů kolem pomníku Hanče to frčelo.
Honzík (18.4.2017 09:02)
Milý Luďku, jako běžkař ani jako turista si už na Labské boudě nikdy nic nedám. Je mi jasné, že jakmile vidíte běžkaře, plivnete mu do jídla. To riskovat nebudu. No a uvedu to na pravou míru. Cestu v zimě upravujete jenom ze tří důvodů: 1) Aby k vám dorazili nějací běžkaři a byl zisk 2) aby se cesta nezavála do té míry, že byste s rolbou už nepřivezli žádné turisty 3) Letos jsem vás viděl jet a upravovat s rolbou jen pokud jste vezli turisty+zásobování. No a pokud byste nejezdili vůbec, ještě teď by byla sjízdná na běžkách celá silnice z Míseček až na Labskou. A věřte, o Velikonocích jste se připravili o stovky až jednotky tisíc běžkařů a desetitisícové zisky jinak v takřka mimosézńě. gratulace, pokud bylo cílem připravit se o zisky.

Nabídka ubytování z portálu e-chalupy.cz

více informací zde …